dissabte, 15 d’agost del 2009

EL MUNDO


Títol original: El mundo
Autor:
Juan José Millás
Editorial: Planeta
Any primera edició: 2007

Hi ha llibres que són molt difícils d'explicar; hi ha llibres que s'han de viure. Aquest n'és un. El comences i dius: "mira, una autobiografia". Molt aviat veus que no, que no és només una autobiografia, si més no tal com s'entenen habitualment les biografies, auto o no auto. En aquest llibre no hi ha escrita la vida de l'autor; hi ha les seves vivències, que és diferent; i no les dóna a llegir: les comunica, les fa compartir. Cadascú té el seu punt de sensibilitat, això ja ho sabem, i hi haurà qui aquest llibre no li dirà res. Tampoc no és obligatori. Però pel que fa a mi, jo no he llegit aquest llibre, l'he viscut. I no he escollit de fer-ho així, és que no m'ha sortit d'una altra manera. Hi ha moltes vivències del senyor Millàs que jo no he tingut... o bé, ara que hi penso, potser sí que les he tingut, però per vies diferents. Jo no he conegut a ningú que fos com el "Vitaminas" ni he estat mai en el "barri dels morts" (que potser existeix i potser no existeix; qui pot estar-ne realment segur?) però un cop Juan José Millás me'ls ha presentat, és com si jo ja els conegués d'abans, i no gens superficialment, per cert.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada